'משחוק' בהשכלה גבוהה – יישום קורס באנגלית כשפה זרה על פי ה-CEFR
נושא: למידה מקוונת
חוקרים: ד"ר אילן דניאלס רחימי
סטטוס: פוסטר מחקרי
מממן: בתהליך גיוס מימון
למרות היתרונותיו, 'משחוק' - gamification אינו נמצא בשימוש נרחב בהשכלה גבוהה. המחקר הנוכחי בדק את הכללת gamification בלימודי אנגלית במכינה להנחלת החומר. משחוק (Gamification) מוגדר כשימוש בעקרונות מעולם המשחק על מנת לשנות התנהגות, לייצר הנעה, להקנות ידע או מודעות וזאת כאמור מתוך כוונה להשתמש באלמנטים מן המשחק ככלי ולא כמטרה (Deterding, Dixon, Khaled & Nacke, 2011; זיוון, 2019). שילוב המשחוק בלמידה מעורר מוטיבציה וכן מעורר ללמידה (רן, וייס ויוספסברג-בן יהושע, 2018; ארנולד, 2014). המחקר הנוכחי מהווה מחקר מקדים בו בחנו באיזו מידה העבודה האינטראקטיבית הינה חלק משמעותי מהלמידה. נמצא כי 31% ענו שהפעילות האינטראקטיבית סייעה להם ברכישת מיומנויות למידה ואילו 62% ענו שהפעילות האינטראקטיבית עזרה להם ברכישת אוצר מילים.

על פי ממצאים אלו נראה כי ישנה שונות גבוהה וקשה לומר באופן ברור מהי תרומת הפעילות האינטראקטיבית בתהליך הלמידה. מחקר המשך על מדגם רחב יותר יתן תוצאות ברורות ומובהקות יותר. מחקר זה יכלול פעילות האינטראקטיבית במערך הלימודים של רמות C-B בקורסי האנגלית, בהם תיבדק השפעת המשחוק על הלמידה של הסטודנטים במגוון כלים בקשת רחבה יותר של פונקציות.
