top of page

דור ראשון להשכלה ודור ה-Y

נושא: למידה מקוונת

חוקרים: ד''ר אילן דניאלס רחימי, ד''ר גליה כהן זלכה,  פרופ׳ אורית אבידב-אונגר

סטטוס: מאמר מחקרי

מממן: מימון עצמי

דימוי עצמי, מוטיבציה, תחושת אושר ושימוש בטכנולוגיות מידע ותקשורת (ICT) מהווים מרכיבים מרכזיים בהצלחה האקדמית. מאמר זה בוחן את ההשפעה של גורמים אלו על עמידות נפשית בקרב סטודנטים הדור הראשון להשכלה גבוהה, בהשוואה לסטודנטים שהוריהם בעלי השכלה אקדמית. המחקר הכמותי כלל 307 סטודנטים בגילאים 18–64 הלומדים במוסדות להשכלה גבוהה בישראל. באמצעות שאלון המשלב שאלות פתוחות וסגורות, נבחנו היבטים של דימוי עצמי, מוטיבציה, תחושת אושר ושימוש בטכנולוגיות מידע ותקשורת. הממצאים הצביעו על ארבע קבוצות עיקריות: (א) סטודנטים דור שני מתחת לגיל 25 (דור Z); (ב) סטודנטים דור שני מעל גיל 25; (ג) סטודנטים דור ראשון מעל גיל 25 (הקבוצה הגדולה ביותר, רובם דור Y); (ד) סטודנטים דור ראשון מתחת לגיל 25. נמצא כי קבוצת הסטודנטים הדור הראשון מעל גיל 25 הפגינה את רמת העמידות הנפשית הגבוהה ביותר, בהשוואה לשאר הקבוצות. המחקר מספק תובנות לגבי מאפייני הדורות Y ו-Z בהקשר של היכולות האקדמיות שלהם, ומדגיש את הצורך במחקרים עתידיים שיבחנו את הקשר בין תחושת העמידות להישגים אקדמיים.

bottom of page