השלכות הפער הדיגיטלי על תהליך הלמידה במהלך משבר הקורונה
נושא: למידה מקוונת
חוקרים: ד"ר אילן דניאלס רחימי, ד׳׳ר רויטל כהן, ד׳׳ר עידית פינקלשטיין, ד"ר גילה כהן זלכה
סטטוס: מאמר מחקרי
מממן: מימון עצמי
מחקר זה בוחן את השפעות מעבר ללמידה מקוונת על סטודנטים עם גישה מוגבלת לטכנולוגיות מידע ותקשורת (ICT ולתשתיות דיגיטליות, בהנחה שגישה מוגבלת כזו על הזדמנות) הלמידה, ללחוץ, תסכול ורצון להפסיק את הלימודים. במחקר השתתפו 639 סטודנטים במוסדות להשכלה גבוהה בישראל, אשר מילאו שאלון ספקות פתוחות וסגורות. הממצאים כי 13% מהמשתתפים דיווחו על גישה בגישה, חיבור חלש, ניתוקים מרובים, במיוחד על הרצאות סינכרוניות, קונקרטיות בהורדת והעלאת תכנים. נמצא כי גישה מוגבלת רלוונטית על הלמידה, מוטיבציה, עצמית ורגשות, ועלולה להוביל להרחבת בין סטודנטים עם גישה מלאה לאלו עם גישה מוגבלת. הממצאים מראים כי שימוש בפורומים היה מועט (10%). מומלץ להרחיב את השימוש בפורומים בקורסים בהם לסטודנטים יש גישה מוגבלת מישורים, כדי ליצור קה למידה תומכת.
