top of page
נוכחות הוראה וחברתיות בחללים וירטואליים ולמידה מעורבת
נושא: למידה מקוונת
חוקרים: ד"ר אילן דניאלס רחימי, ד"ר גילה כהן זלכה, ד׳׳ר רויטל כהן
סטטוס: מאמר מחקרי
מממן: מימון עצמי
המחקר בדק את הקשר בין נוכחות הוראה (Teacher Presence) ונוכחות חברתית (Social Presence) לבין תחושות של אתגר ואיום, יעילות עצמית ומוטיבציה בקרב סטודנטים בקורסים וירטואליים ומעורבים. בשיטה משולבת (טכניקות כמותיות ואיכותניות) השתתפו 484 סטודנטים משני מוסדות אקדמיים בישראל. התוצאות מגלות קשר חיובי בין נוכחות ההוראה והחברתיות לבין תחושת האתגר, יעילות עצמית ומוטיבציה, ושימות עבור שני סוגי הקורסים. המחקר ממליץ על יצירת סביבות למידה תומכות והרחבת המחקר מנקודת מבטם של מרצים.
bottom of page
