top of page

COVID-19-עמדות תלמידים על למידה מקוונת באמצעות זום בתקופת משבר ה

נושא: למידה מקוונת

 

חוקרים: ד"ר אילן דניאלס רחימי, ד"ר גילה כהן זלכה

סטטוס: מאמר מחקרי

מממן: מימון עצמי

מחקר זה בחן את עמדות התלמידים למאפייני הלמידה בזום, היחס לאיכות ההוראה בזום ודרכי הלמידה, כשנה לאחר פרוץ משבר ה-COVID-19. שאלת המחקר הייתה: מהן עמדות התלמידים למאפייני הלמידה בזום, לאיכות ההוראה בזום ודרכי הלמידה בזום? זוהו מעכבים, השלכות והמלצות. המחקר הוא כמותי וכלל שאלון שאלות סגורות. במחקר השתתפו 712 סטודנטים הלומדים במוסדות להשכלה גבוהה בישראל. הממצאים הראו כי רוב התלמידים מרוצים מהלמידה בזום, וכי חל שיפור משמעותי ביחסם של התלמידים ללמידה בזום במהלך לימודיהם בצל COVID-19. נמצא שלתלמידים מבוגרים יש עמדות חיוביות יותר כלפי למידה בזום, והפרעות למידה קשורות לגישות שליליות יותר כלפי למידה בזום; עם זאת, חל גם שיפור בעמדות של תלמידים עם הפרעות למידה, במהלך חווית הלמידה שלהם בתקופת הקורונה.

bottom of page